סוגי צמיגים לרכב

כלי הרכב במאה ה-21 הם מכונות משוכללות עד מאוד שכוללות מבחר רחב של מערכות מתקדמות וטכנולוגיות חדשניות. רמת האבזור ורמת הגימור נמצאות גם הן כל הזמן במגמת עלייה, וגם לעיצוב המכוניות ושאר כלי הרכב יש כמובן חשיבות – ובמצב שכזה קל לפעמים לשכוח את המרכיב החשוב ביותר בכל רכב: הצמיגים.

הצמיגים הם החלק היחיד ברכב שבא במגע עם הדרך, ובהתאם הם אלה שקובעים את איכות אחיזת הכביש ובמידה רבה את רמת הבטיחות של המכונית. צמיגי הרכב משפיעים גם על חוויית הנסיעה בו ועוד כדאי לדעת שיש להם השפעה של ממש על צריכת הדלק. המסקנה: כדאי להקדיש זמן ותשומת לב לבחירת צמיגים לרכב שיבטיחו מקסימום ביצועים, מקסימום נחת ומקסימום יעילות. בנוסף חשוב לבדוק אותם היטב ולהחליף כל צמיג שכבר לא ממלא את תפקידו.

השפעת צמיגי רכב על צריכת הדלק

סוגים שונים של צמיגים לרכב

צמיגי רכב משפיעים בשתי דרכים על צריכת הדלק: ראשית, מאפייני הצמיג עצמו קובעים האם הרכב יזדקק לכמות גדולה יותר של דלק כדי לצלוח את אותו מרחק, ושנית, התחזוקה השוטפת של הצמיגים משפיעה אף היא על צריכת הדלק.

ישנן לא מעט יצרניות של צמיגים לרכב שפיתחו צמיגים חסכוניים מבחינת צריכת הדלק, וזאת מבלי לפגוע בפרמטרים קריטיים אחרים כגון אחיזת כביש, בלימה יעילה וכו’. בהקשר זה כדאי לדעת שמתוך כלל צריכת הדלק של כלי רכב ממוצע, כ-5-6% הם תוצר של ההתנגדות של הצמיגים לגלגול. ככל שההתנגדות לגלגול תהיה נמוכה יותר, כך פחות דלק יתבזבז על כך, ובהתאם צריכת הדלק תפחת. צמיג חסכוני מבחינה זו עשוי לצמצם את צריכת הדלק ב-5% ולחסוך לבעלי הרכב מאות שקלים בשנה (וכמובן להפחית את זיהום האוויר).

הדגש השני הוא כאמור התחזוקה השוטפת: צמיג שלחץ האוויר בו נמוך מהמלצות היצרן מגדיל את צריכת הדלק שלא לצורך – טעות אקולוגית וכלכלית גם יחד, וחמור מכך: סכנה בטיחותית. בהתאם ההמלצה היא לבדוק היטב את לחץ האוויר בכל הצמיגים לפחות פעם בשבוע.

מתי להחליף צמיגים?

צמיג לא תקין הוא צמיג שמסכן את כל מי שנמצא ברכב – ועל כן חשוב להבין מתי הגיע הזמן להחליף צמיגים.

פרמטר אחד הוא גיל הצמיג – צמיגים בני 6 ומעלה עלולים להיות בעייתיים ועל כן במקרים אלה כדאי להגיע לפנצ’ריה מוסמכת כדי לבדוק האם ניתן להמשיך ולנסוע עם צמיג זה. פרמטר שני הוא קילומטראז’: אחרי 60,000-70,000 הגיע הזמן לוותר על הצמיג. פרמטר שלישי הוא המצב הפיזי – מומלץ לבדוק את הצמיגים לפחות פעם בשבוע, ולוודא שאין בהם סדקים, עיוותים או פגמים אחרים. כמו כן יש לבדוק את עומק החריצים בסוליה, ואם הוא נמוך מ-2.5 מ”מ – להחליף את הצמיג.

סוגי צמיגים

כשמחפשים צמיגים לרכב כדאי לבחור את אלה המתאימים ביותר להעדפות שלכם ולאופי השימוש ברכב. בפרט כדאי להכיר את 3 סוגי הצמיגים העיקריים: צמיגי נוסעים, צמיגי טיולים וצמיגים ספורטיביים.

צמיגי נוסעים מתאפיינים בתוחלת חיים ארוכה במיוחד ובעמידות מרבית. בהתאם הם מהווים את האופציה המשתלמת ביותר בפן הכלכלי. חתכים מקובלים הם 80, 75, 70 וכן 65 והנסיעה בכלי הרכב שבהם הם מותקנים חלקה ונינוחה.

צמיגי טיולים מתאימים בעיקר למי שמרבה לבצע נסיעות ארוכות. החתכים המקובלים של סוג צמיגים זה הם 55-70, ועוד מאפיין בולט שלהם הוא היותם רחבים מהרגיל.

צמיגים ספורטיביים הם בעלי חתך נמוך – 40-50 – ודפנות קשיחות. הם מבטיחים מקסימום יציבות גם במהירויות גבוהות, ואורך החיים שלהם יחסית נמוך.

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:
השוואת מחירי צמיגים
על צמיגי זוארץ

5/5 - (1 vote)