צמיגי מישלין- MICHELIN דגם F0_0244_0000_Pilot-Exalto-bleu

מחירי צמיגים ומצברים

לא קל להחזיק כלי רכב: הביטוח יקר ואפילו יקר מאוד, מחירי הדלק לא מפסיקים לנסוק, מקום חנייה הופך נדיר מיום ליום, ועל כל אלה יש להוסיף את העלות של התיקונים הנדרשים מעת לעת ואת ההוצאה על חלפים שאינם זולים – ובעיקר מחירי צמיגים ומצברים, שתמיד נראים לנו מופרזים.

מצבר, באופן טבעי, אין מנוס מלהחליף במקרה הצורך – רכב שהמצבר שלו גמור פשוט לא יניע – אולם במקרים לא מעטים מחירי צמיגים גבוהים, או כאלה שנראים בעינינו גבוהים, מרתיעים אותנו מפני החלפת הצמיגים וגורמים לנו לנסוע ברכב שאחיזת הכביש שלו אינה טובה מספיק, ומגדילים את הסבירות שהצמיג פשוט יתפוצץ תוך כדי נסיעה ויעמיד בסכנה את שלומם של הנמצאים ברכב.

מחירי צמיגים – ושלא יעבדו עליכם

צמיגים הנמצאים בשימוש למעלה מארבע שנים או שעומק החריצים בהם קטן משני מילימטר, חובה להחליפם – גם אם מחירי צמיגים חדשים אינם זולים. זכרו – צמיגים שלא הוחלפו בזמן עלולים לגרום לתאונה, שהנזק הכספי שלה יהיה גבוה פי כמה וכמה מה"חיסכון" שמניבה הימנעות מרכישת צמיגים חדשים, שלא לדבר על מקרים גרועים יותר שבהם ייגרם נזק לגוף, נזק שאותו אי אפשר בכלל לאמוד.

מצד שני, כמובן שאין צורך להיחפז ולרכוש צמיגים חדשים דווקא במקום יקר. היערכות מראש – קצת לפני שהצמיגים מגיעים לסוף דרכם – מאפשרת ביצוע סקר שוק מקיף ואיתור המקום שבו מחירי צמיגים חדשים הם ידידותיים במיוחד. כמובן שההשוואה בין המקומות השונים המציעים צמיגים, שאותה ניתן לבצע דרך האינטרנט ובטלפון, חייבת להיות מושכלת: יש לוודא שאתם משווים צמיגים של אותה חברה ואת אותם הדגמים, שהרי אין דין צמיגי מישלין, דנלופ או גודייר כדין צמיגים סיניים עלומי שם.

היערכות מבעוד מועד עשויה גם להוביל אתכם למבצע המציע מחירי צמיגים אטרקטיביים במיוחד שיסייעו לכם לחסוך סכומי כסף נכבדים (חשוב לזכור ששני הצמיגים האחוריים חייבים להיות זהים, וכך גם שני הקדמיים, כך שיש לרכוש כל פעם צמד צמיגים).

סוגי מצברים

שוק המצברים לרכב הוא שוק תחרותי מאוד מצד אחד, ומצד שני יש המנסים לנצל מצוקת נהגים שהמצבר שלהם שבק – כך שמחירי מצברים, בדיוק כמו מחירי צמיגים, נעים על פני סקאלה רחבה במיוחד.

ה"סוד", בדיוק כמו בכל תחום, הוא צרכנות נבונה המבוססת על השוואת מחירים מקיפה. בעידן הסמארטפונים והטאבלטים, ניתן לבצע סקר שוק גם כשתקועים באמצע הדרך (ואפילו יש לנו זמן רב יותר לשם ההשוואה…), וגם מי שלא מצויד במכשירים אלה יכול פשוט להתקשר לחבר/בן משפחה ולבקש ממנו את המידע יקר הערך.

חברות רבות המציעות שירותי דרך ישמחו למכור לכם מצבר. ברוב המקרים מחירו יהיה יקר יותר מאשר במוסכים או בחנויות לאביזרי רכב. אם הפער אינו גדול מדי, הרכישה משתלמת (שכן היא חוסכת זמן רב וטרחה מתסכלת), אבל אם מדובר במחיר מופקע במיוחד, בהחלט אפשר לוותר על ההצעה ולקנות את המצבר החדש במקום המציע מחירים שפויים.

5/5 - (2 votes)