מדריך קניית צמיגים

מדריך קניית צמיגים

אנחנו משקיעים עשרות אלפי שקלים, ולפעמים אף מאות אלפי שקלים, ברכישת מכונית, וברוב המקרים בודקים היטב מספר דגמים ומשווים ביניהם בטרם הקנייה. גם כשרוכשים צמיג (לאחר שאלה הקיימים התבלו) חשוב מאוד לבחון היטב את האופציות המוצעות לנו ולא לקנות את האופציה הראשונה או הזולה ביותר. על מנת שרכישת צמיגים אכן תהיה מושכלת, יש לדעת מה פירושם של הסימונים השונים שעל הצמיג, שמהווים מעין תעודות זהות שלו. לכן הנה לכם מדריך קניית צמיגים, כדי שתוכלו לדעת מה אתם רוכשים.

מדריך קניית צמיגים: גיל ומותג

שניים מהפרמטרים החשובים ביותר של כל צמיג הם גילו ומי ה"אבא" שלו – אם עבור מוצרים רבים אין חובה להיצמד למותגים מפורסמים ואפשר בהחלט לקנות תחליפים איכותיים במחיר סביר, הרי שבתחום הצמיגים ההמלצה היא להעדיף את אלה שיוצרו על ידי חברה בעלת שם דוגמת צמיגי פירלי או מישלין, הנקוק,  קונטיננטל, ברידג'סטון, דנלופ או גודייר. כמו כן כדאי מאוד להימנע מרכישת צמיגים "קשישים" שכן אורך חייו של צמיג הוא כ- 4 שנים.

שם היצרן מופיע באותיות קידוש לבנה, ועל מנת לדעת מהו גילו של הצמיג, יש להתבונן בקוד בן 4 ספרות המוטבע על הדפנות: שתי הספרות האחרונות מייצגות את שנת הייצור והשתיים הראשונות את מספרו של השבוע הספציפי באותה שנה שבו יוצר הצמיג. לדוגמה, 2711 פירושו צמיג שיוצר בשבוע ה- 27 של שנת 2011.

מידות טובות

נתון נוסף שמוטבע על כל צמיג הוא מידותיו. השיטה המקובלת היא בהתאם לפורמט גרמני שכולל 3 ספרות ולאחריהן לוכסן, ואז 2 ספרות, אות ושתי ספרות נוספות. לדוגמה – 195/70R13. המספר הראשון בן 3 הספרות הוא קוטרו של הצמיג במ"מ, המספר השני מציג את גובה הדופן באחוזים מהרוחב (למשל, בדוגמה גובה הדופן הוא 195*70%), האות מציינת אם הצמיג רדיאלי (רוב הצמיגים בימינו הם רדיאליים) והמספר האחרון הוא קוטרו של הגלגל (באינצ'ים).

בסמוך למידות מופיעות 2 או 3 ספרות נוספות ולצידן אות: אלו הם קודים המציינים מהו העומס המקסימלי ומהי המהירות המקסימלית שמאפשר אותו צמיג. קוד העומס נע בין 68 ל- 126 כשלמשל קוד 85 משמעותו שניתן להעמיס על הרכב עד 514 ק"ג, ואילו קוד 100 פירושו משקל מקסימלי של 800 ק"ג. האות המייצגת את המהירות המקסימלית פחות משמעותית, שכן גם זו המייצגת את הערך הנמוך ביותר (J – 100 קמ"ש) מאפשרת נסיעה בכבישי הארץ במגבלות החוק ללא שום בעיה, וממילא רוב רובם של הצמיגים בנויים כך שיתאימו גם למהירויות גבוהות יותר.

יורו לייבל

סימנים נוספים

יורו לייבל" החל מיוני 2013 בישראל אין תקן עדכני לאיכות הצמיגים. התקנים הקיימים הינם ישנים ואינם עונים על הדרישות כיום. משרד התחבורה החליט לאמץ את התקן האירופאי EU27 (תקן להפחתת רמות הפליטה של מזהמי אוויר ושמירה על איכות הסביבה) ע"י משרד התחבורה, לכל צמיג שיימכר תוצמד מדבקה בה יציינו 3 פרמטרים:

  1. השפעת הצמיג על תצרוכת הדלק
  2. יעילות בלימה על משטחים רטובים.
  3. רמת הרעש של הצמיג.

אולי יעניין אותך גם:

5/5 - (1 vote)