צמיגי הנקוק

צמיגי הנקוק- HANKOOK

הנקוק (Hankook) היא חברה קוריאנית שקצב הצמיחה שלה גבוה במיוחד: צמיגי הנקוק הם הצמיגים הפופולאריים ביותר בסין, והשלישיים בטבלת המכירות באנגליה –
ובסך הכל נמכרים בעולם עשרות מיליוני צמיגים של החברה המתאפיינת במחירים זולים יחסית המבטיחים עסקה משתלמת למי שרוכש אותם.
צמיגי הנקוק ממשיכים להשתדרג ללא הרף בכל התחומים, בהתאם ליעדים שהציבה לעצמה החברה ששואפת לכבוש עוד ועוד שווקים.

צור קשר




    הנקוק היא חברה קוריאנית שחווה התרחבות משמעותית בשנים האחרונות ובמקרים רבים מסמנת את העתיד אליו מתגלגל עולם הצמיגים. בשנת 2015 הגיעו הכנסותיה של החברה, שהחלה לפעול ב-1941, לסכום של כ-5.7 מיליארד דולר, נתון שדירג אותה בשביעייה הראשונה של יצרניות הצמיגים בעולם.

    כמו כל המוצרים המגיעים מדרום קוריאה, גם הצמיג הקוריאני הנקוק מבוססים על טכנולוגיה מתקדמת במיוחד, ובפרט משקיעה החברה מאמצים ומשאבים בפיתוח צמיגים שמתאימים את עצמם לכל תוואי דרך וכן בפיתוח צמיג שאין צורך למלא בו אוויר.

    הצמיחה המרשימה של הנקוק

    הנקוק הוקמה כאמור ב-1941, בשם Chosun Tire Company. שמה הנוכחי ניתן לה ב-1953 והוא שילוב של המילים "צמיגים" ו"קוריאה" (בקוריאנית, כמובן). באותה שנה גם הסתיימה מלחמת קוריאה והמדינה החלה ליהנות מצמיחה כלכלית שעם השנים הלכה והתעצמה – וגם חברת ייצור הצמיגים רשמה התפתחות מואצת מאז.

    בפרט החלה הנקוק לייצא צמיגים למדינות נוספות – ב-1981 למשל פתחה החברה שלוחה בארה"ב – ובמקביל להרחיב משמעותית את מגוון הצמיגים שלה כמו גם לשפר את איכותם.

    כיום מיוצרים צמיגי הנקוק בסין, הונגריה, ארצות הברית, אינדונזיה וכמובן בדרום קוריאה, שבה גם שוכן מטה החברה וכן מרכז המחקר והפיתוח העיקרי שלה (הוא נמצא בעיר דייג'ון). בסך הכל מועסקים בחברה למעלה מ-20,000 עובדים ברחבי העולם.

    העתיד של צמיגי הנקוק

    כאמור אחד המאפיינים הבולטים של הנקוק הקוריאנית הוא התבססות על טכנולוגיות חדשניות לאורך כל הדרך. בשנים האחרונות הדבר בא לידי ביטוי במאמצים לפתח צמיגים שאין צורך למלא בהם אוויר וצמיג קוריאני שמתאים עצמו לכל תוואי דרך.

    אבטיפוס לצמיג שלא מנפחים אותו הוצג ב-2015. שמו של הצמיג הייחודי הינו iFlex, והוא מתאפיין במבנה מיוחד כך שהוא יכול לשאת על גבו את משקל כלי הרכב גם מבלי שימולא באוויר. חשוב להדגיש כי צמיג זה עדיין נמצא בשלבי פיתוח וניסוי על-מנת לבחון עד כמה הוא מספק אחיזת כביש יציבה, מהי עמידותו ומה קורה כשמגיעים למהירויות גבוהות של 120 קמ"ש ומעלה.

    אם אכן יהפוך ה-iFlex לצמיג שמשתמשים בו בפועל יש לכך משמעות עצומה גם לגבי בטיחות הנהיגה, גם לגבי הנוחות (שבמקרים רבים נפגמת עקב לחץ אוויר לא תקין, לרוב נמוך מדי) וגם לגבי אורך החיים של הצמיגים.

    הצמיג שמתאים עצמו לתוואי הדרך נמצא גם הוא בשלבי פיתוח מתקדמים מזה מספר שנים, בשיתוף אוניברסיטה גרמנית מובילה לעיצוב והנדסה בשם פורצהיים. היעד, שחובה להודות כי הוא שאפתני מאוד אבל זוהי בדיוק הדרך לחולל מהפכה, הוא צמיג שיוכל להתאים הן לכבישי האספלט והן לשטח, ויחסוך לבעלי מכוניות שנוסעים במגוון רחב של תנאי שטח את הדילמה באיזה סוג צמיגים לבחור, כביש או שטח.

    מבחר צמיגים לכל מטרה

    צמיגי הנקוק מורכבים על מגוון רחב של דגמי מכוניות כולל אלה הנחשבים כמו סדרה 3 של BMW, פולקסווגן, אאודי, פורד ועוד.

    בנוסף נעשה שימוש נרחב למדי בצמיגים תוצרת הנקוק בתחרויות המובילות של עולם הספורט המוטורי, וגם במרוצי אופנועים הבחירה בצמיגים של החברה הקוריאנית מובילים להישגים נאים.

    בין הדגמים המובילים של צמיגים של הנקוק אותם ניתן למצוא בארץ: K702+, H417, RA07, T14 וצמיגי 835 המיועדים לרכבי 4 על 4.