צמיגי דנלופצמיגי דנלופ- DUNLOP

בשנת 1888 רשם הסקוטי ג'ון דנלופ פטנט לצמיג פנאומטי– ומאז ועד היום צמיגי דנלופ (Dunlop)
הם שם נרדף למצוינות, חדשנות ואחיזת כביש איכותית במיוחד.

אגב, חברת דנלופ עצמה, שהוקמה ע"י ג'ון (ביחד עם נשיא איגוד רוכבי האופניים באירלנד) בשנת 1889, כבר אינה קיימת עוד במתכונתה המקורית:

מאז שנת 1985 מיוצרים הצמיגים האיכותיים ע"י יצרנים שונים ברחבי העולם אשר רכשו את הזכויות וכמובן גם את הידע לשם הבטחת השמירה על הרמה הגבוהה, ולמעשה מאז השביחו עוד יותר את הצמיגים. בצפון אמריקה, אירופה ואוסטרליה מיוצרים צמיגי דנלופ ע"י גודייר (Goodyear), ובסין, יפן, מדינות נוספות באסיה, באפריקה, אמריקה הלטינית וכן ברוסיה המותג שייך לתאגיד יפני גדול בשם סומיטומו (Sumitomo), שהוא הבעלים גם של צמיגי פלקן.

ההיסטוריה של צמיגי דנלופ

הסיפור של צמיגי דנלופ מתחיל ב-1888: הבן הקטן של ג’ון בויד דנלופ – שהרופא המליץ לו לרכב על אופניים – מתקשה לעשות זאת. כדי לעזור לו ולהפוך את הרכיבה לנוחה יותר, ג’ון מייצר עבורו צמיג חדשני מקנווס וגומי נוזלי. ההברקה מתגלה כרעיון שישנה את העולם. שנה לאחר מכן אופניים שעליהם מורכבים הצמיגים של ג’ון דנלופ זוכים בשורת מרוצים ומושכים אליהם תשומת לב רבה,

  • ב-1902 נרשמת זכיה במירוץ פריז-וינה היוקרתי
  • וב-1922 מוצגים לציבור הרחב צמיגים בעלי תוחלת חיים ארוכה פי 3 בהשוואה לסטנדרט הרווח באותם ימים.
  • ב-1927 מלקולם קמפבל מגיע למהירות של 330 קמ”ש – שיא לאותם ימים – כמובן באמצעות צמיגי דנלופ (ואגב, גם ב-2008 נקבע שיא דומה עם צמיגים של החברה).
  • במקביל נמשכת המסורת של זכייה במרוצי מכוניות שונים בעזרת הצמיגים האיכותיים, ובפרט במרוץ 24 השעות של לה מאן
  • אחד מאירועי הספורט הנחשבים ביותר בעולם. גם במרוצי פורמולה 1 מגלה דנלופ דומיננטיות מרשימה הלך מ-1958, ועוד הוכחה חד משמעית לאיכות של צמיגים אלה מתקבלת ב-1968, במירוץ שנמשך לאורך 16,000 ק”מ ו-3 יבשות, מלונדון ועד סידני.
  • לקראת סוף המאה ה-20 מציגה דנלופ טכנולוגיות חדשניות, וביניהן DSST (שמאפשרת נהיגה אחרי פנצ’ר) ומערכת לזיהוי ירידה בלחץ האוויר בצמיג. במאה ה-21 מוצגים עוד פיתוחים מתקדמים ובהם צמיג בעל סוליה א-סימטרית שמשפרת את ביצועיו, צמיג מחוזק בקוולאר לשיפור ההיגוי, ועוד.

החל משנת 2000 מיוצרים צמיגי דנלופ באירופה, צפון אמריקה ואוסטרליה על-ידי גודייר.

צור קשר




    איך מבטיחה הטכנולוגיה החדשנית של צמיגי דנלופ ביקורת חיובית?

    עבור צמיגי דנלופ ביקורת חיובית מצד מומחי רכב היא חלק בלתי נפרד מה-DNA של החברה, בעיקר בזכות האימוץ המתמיד של טכנולוגיות מתקדמות. בפרט כדאי להכיר את הטכנולוגיות הבאות:

    עיצוב הידרודינמי – טכנולוגיה בשם Hydro-Paddle (סימן רשום של צמיגי דנלופ) מאפשר ייצור צמיגים בעלי סוליה שמתוכננת במיוחד להסטת מים מהדרך כך שאחיזת הכביש תהיה מיטבית. טכנולוגיות נוספות שמטרתן בטיחות משופרת בכבישים רטובים הן Evaqua Grooves ו- Traction Web שגם הן מבוססות על עיצוב הצמיג.

    אקוסטיקה משופרת – על בסיס העובדה שישנם תדרי צלילים שמבטלים זה את זה ומייצרים שקט, פותחה טכנולוגיה בשם Multi-Pitch Tread Design (סימן רשום של צמיגי דנלופ). טכנולוגיה זו מובילה לצמיגים בעלי מבנה ייחודי שמפחית את רמת הרעש בכל נסיעה.

    נהיגת חורף בטוחה – טכנולוגיה בשם Active Traction Sipe System (סימן רשום של צמיגי דנלופ) מאפשרת ייצור צמיגים עם 3 סוגי חריצים – צמיגים פורצי דרך שמספקים אחיזת כביש מעולה גם בכבישים קפואים או מושלגים.

    נסיעה גם אחרי פנצ’רים – בסוף המאה הקודמת הציגה כאמור צמיג דנלופ צמיגים שניתן לנסוע איתם גם אם התרחש פנצ’ר. הטכנולוגיה שנקראת DSST מאפשרת נסיעה במהירות של עד 80 קמ”ש ולמרחק של עד 80 ק”מ כך שתוכלו להגיע בנחת ובנוחות לפנצ’ריה אמינה ומקצועית.

    הגנה מפני חבלות – טכנולוגיה בשם Max Flange Shield מגנה על החלק התחתון של הצמיג בכל רגע נתון כדי למנוע נזק (למשל במצבים של עלייה על מדרכה וכו’)

    חוויית נסיעה משופרת – כדי להבטיח נסיעה רכה בכל תנאי דרך פותחה טכנולוגיה בשם Dimensional Stable Polyester שהופכת את הצמיגים לקשיחים יותר ולבעלי יכולת משודרגת לספוג עבורכם זעזועים.

    * חומרים מתקדמים – טכנלוגיה בשם Silicarbon Matrix משלבת בצמיגים פחם שחור וצורן דו חמצני (סיליקה) לשיפור אחיזת הכביש גם כשהדרך רטובה וגם כשהיא יבשה. חומר אחר שנמצא בשימוש צמיגי דנלופ הוא קוולאר – סוג של סיב סינתטי שמחזק את דפנות הצמיג.

    המהפכה של צמיגי דנלופ

    חברת דנלופ הוקמה כאמור בשלהי המאה ה-19 וזאת לאחר שג'ון בויד דנלופ החליט – על-מנת לעזור לבנו הקטן לרכב על תלת אופן – לפתח צמיג יעיל ונוח לנסיעה. ג'ון בויד לא רק החליט לפתח אלא גם הצליח בכך, רשם פטנט על ההמצאה שלו ובכך בעצם הניח את היסודות לצמיגים הנוחים והמשובחים שכולנו נוסעים בעזרתם כיום (אם כי יש לציין שעוד לפניו רשם סקוטי אחר, וויליאם תומפסון, פטנט דומה, אבל בתקופתו של תומפסון עדיין לא ניתן היה להפוך את הרעיון למציאות בשל מגבלות התעשייה של אותם ימים).

    תוך זמן קצר זכו צמיגי דנלופ לשם טוב וזוהו עם ביצועים מרשימים – ובפרט לאחר שבשנת 1902 מי שזכה במרוץ יוקרתי מפריז לווינה היה נהג שבחר בצמיגים החדשניים של דנלופ.

    חדשנות מתמדת

    מאז ומתמיד השקיעה חברת דנלופ מאמץ ניכר וסכומי כסף גבוהים במחקר ופיתוח צמיגים יותר ויותר משוכללים.

    בפרט הושם דגש על 4 נושאים: שיפור רמת הבטיחות, הפיכת כל צמיג שיוצא מפסי הייצור של החברה לכזה המתאפיין ברמת עמידות גבוהה שמבטיחה תוחלת חיים ארוכה, אחיזת כביש מיטבית והקטנת צריכת הדלק (ככל שלצמיג התנגדות קטנה יותר, כך צריכה הדלק נמוכה יותר).

    דוגמה טובה לשיפור רמת הבטיחות של צמיגי דנלופ היא פיתוח חיישנים שמזהים ירידה חדה ומהירה של לחץ האוויר בצמיג. בזכות טכנולוגיה חדשנית זו מקבל הנהג התרעה מידית על אובדן האוויר בצמיג ויכול להגיב בהתאם ולא לאבד שליטה על הרכב. חיישנים אלה כבר מותקנים בפועל בחלק מדגמי הצמיגים וכמו כל פיתוח טכנולוגי חדש מן הסתם תוך זמן לא רב הם יהפכו לסטנדרט מקובל וישפרו באופן דרמטי את היכולת שלנו להתחמק מתאונה כשהצמיג נפגע מסיבה כזו או אחרת.

    צמיגים לכל סוגי כלי הרכב

    מהחדשנות והאמינות של צמיגי דנלופ יכולים ליהנות בעלי כל סוגי כלי הרכב – בעלי מכוניות משפחתיות שמן הסתם מחפשים צמיגים יציבים ועמידים שמקנים אחיזת כביש אופטימלית, חובבי הנהיגה היותר ספורטיבית שזקוקים לצמיגים שמאפשרים ביצועים מרגשים (כמובן לא על חשבון הבטיחות), ובעלי רכבי שטח שמבחינתם עמידות מקסימלית היא חובה כדי לצלוח כל תוואי שטח.

    כמו כן ישנם צמיגים של דנלופ עבור משאיות, אוטובוסים, טרקטורונים ואופנועים.

    באילו מקרים כדאי להחליף צמיגים?

    התפקיד החשוב של הצמיגים בכל רכב מחייב אחריות – ובפרט החלפת צמיגים שכבר לא ממלאים את תפקידם באופן אופטימלי.

    בהתאם כדאי להתבונן בקפידה בצמיגים (בתדירות של אחת לשבוע-שבועיים, בהתאם לאינטנסיביות השימוש ברכב): צמיג שיש בו סדקים, עיוותים, קרעים, פגמים אחרים או שעומק החריצים בו קטן מ-2.5 מ”מ יתקשה לספק אחיזת כביש טובה באמת, ועל כן רצוי להגיע לפנצ’ריה – לבדיקה מקצועית ובמידת הצורך להחלפת הצמיג.

    גם צמיגים שעברו 60,000-70,000 ק”מ כדאי לשקול להחליף, וכך גם כשמדובר על צמיגים בני 6 ומעלה (ממועד הייצור שלהם, שרשום על גבי הסוליה).

    איך לוודא שמידות הצמיג מתאימות לרכב?

    הפרמטר החשוב ביותר בבחירת צמיגים חדשים הוא המידות שלהם. כדי לוודא התאמה מלאה לרשום ברישיון הרכב מומלץ לקרוא את הסימון המופיע על גבי הצמיג. סימון המידות מופיע בפורמט הבא: 225/60R17 – המספרים הספציפיים משתנים כמובן מצמיג לצמיג, אבל העיקרון זהה: המספר הראשון מציין את רוחבו של הצמיג (במילימטרים), המספר השני מציין את היחס שבין חתך הצמיג לרוחב (באחוזים, כשלמשל בדוגמה הנ”ל החתך הוא 135 מ”מ = 60%*225), האות R מציינת את עובדת היותו של הצמיג רדיאלי והמספר האחרון, במקרה זה 17, הוא קוטר הגלגל (באינצ’ים).

    צמיגי דנלופ המלצות לקנייה חכמה

    כשמחפשים דגם ספציפי של צמיגי דנלופ חוות דעת אותנטיות הן דרך מצוינת להתרשם מאיכות כל דגם. חשוב לזכור שהחוק והבטיחות מחייבים צמיגים זהים על כל סרן, ושלמעשה מומלץ להחליף בבת אחת את 4 הצמיגים ובפרט אם במסגרת חיפוש אחרי צמיגי דנלופ השוואת מחירים מושכלת מגלה מבצע משתלם. עוד כדאי להדגיש כי במסגרת בחינת כדאיות של צמיגי דנלופ מחיר הוא רק פקטור אחר, וחשובה לא פחות היא התועלת הצפויה מכל צמיג. אם רוכשים 2 צמיגים בלבד מומלץ בכל מקרה להתקין את החדשים בסרן האחורי ואת הצמיגים המשומשים שנשארים במכונית למקם על הסרן הקדמי.

    האם כשבוחרים צמיגי דנלופ ארץ ייצור הצמיג חשובה?

    מאז סוף המאה ה-20 מיוצרים צמיגי דנלופ על-ידי חברות אחרות, כשבאוסטרליה, אירופה וצפון אמריקה המותג שייך לצמיגי גודייר, ואילו באסיה, אפריקה, רוסיה ואמריקה הלטינית מי שמייצר את צמיגי דנלופ הוא תאגיד יפני שנקרא סומיטומו (ושאחראי גם על ייצור צמיגי פלקן).

    בהתאם כשמחפשים צמיגי דנלופ יבואן רציני ואמין הוא חובה, וההמלצה החשובה ביותר היא להגיע לפנצ’ריה שאפשר לסמוך עליה בעיניים עצומות וכך לצאת עם הדגם האידיאלי עבורכם.

    הסוגים השונים של צמיגי דנלופ

    דנלופ, שהחלה מצמיג ספציפי לתלת אופן של ילד קטן, מייצרת כיום מגוון רחב במיוחד של צמיגים. בין השאר תמצאו צמיגים למכוניות, צמיגים לרכבי שטח, צמיגים ספורטיביים, צמיגים למשאיות, צמיגי דנלופ לאופנועים, צמיגי דנלופ לאופנוע שטח ועוד. המבחר הרחב מאפשר חופש בחירה מלא בכל מצב שבו נוצר צורך בצמיגים חדשים.

    איך לשמור על צמיגים?

    הבסיס להבטחת תוחלת חיים מקסימלית לכל צמיג היא שמירה על לחץ אוויר תקין – כלומר ניפוח הצמיג (במידת הצורך) בתדירות של אחת לשבוע. חשוב לבדוק את לחץ האוויר כשהצמיג קר. לחץ אוויר תקין תורם גם לניצול מיטבי של איכות הצמיגים מבחינת אחיזת הכביש וכן מפחית את צריכת הדלק.

    מרכיב נוסף בשמירה על הצמיגים הוא הקפדה על איזון גלגלים בתדירות המומלצת על-ידי יצרנית הרכב ובכל מצב שבו מרגישים שהרכב לא מאוזן, הרכב רועד גם כשהכביש חלק או שההיגוי לקוי.