טיפול בצמיג

הכן רכבך לחורף: בלמים, צמיגים וכל השאר

אמנם החורף בישראל הוא קצר למדי ועוצמתו נמוכה ביחס למדינות אחרות, אך גם כך חשוב מאוד להקפיד על הכנת הרכב לעונה המסוכנת, ובפרט לוודא כי הבלמים פועלים כהלכה והצמיגים תקינים – זכרו: גם יום גשם אחד שבו המכונית שלכם לא תמלא את תפקידה היטב ובבטחה עלול לגרום נזק שיימשך חיים שלמים!

על מנת להכין את הרכב לחורף יש לבצע בדיקה מקיפה של כל המערכות בו וכמובן לטפל מיידית בכל ליקוי או פגם. רצוי מאוד לבצע את הבדיקה כבר לאחר החגים על מנת לא להיתפס מופתעים כשמתחילים הימים הגשומים (גם אם בין יום גשם אחד למשנהו יש לא מעט ימים שטופי שמש ויבשים).

בלמים

הגורמים המשפיעים ביותר על מרחק הבלימה של כל כלי רכב הם מערכת הבלמים והצמיגים, ועל כן, על מנת למנוע תאונות, פגיעות ועוגמת נפש מרובה, יש לוודא כי הם תקינים.

במסגרת בדיקת הבלמים נבחנים כל המרכיבים של מערכת חיונית זו: כך, למשל, נבדקת תקינותו של בלם השירות, מצבו של בלם העזר וכן החיבורים של הבלמים. עוד יש לוודא כי אין נזילות במערכת וכי הבלימה אכן יעילה ולא דורשת זמן רב מדי (וכתוצאה מכך מרחק גדול שעלול להיות קטלני).

צמיגים

אחיזת הכביש של הרכב היא פקטור קריטי בכל ימות השנה, ובפרט בחורף כשבחלק מהימים הכבישים רטובים ועל כן ישנה סכנה גדולה יותר של החלקה או אובדן שליטה על הרכב.

על מנת להפחית למינימום את הסכנות, חובה לוודא כי הצמיגים אינם שחוקים (כלומר עומק החריצים בסוליה גדולה מ-2 מ"מ) וכי הם לא התיישנו (את גילו של כל צמיג ניתן לבדוק על סמך קוד בן 4 ספרות המוטבע על הדופן, כששתי הספרות האחרונות הן שנת הייצור ושתי הראשונות מספר השבוע באותה שנה. צמיגים בני למעלה מ-4 שנים רצוי להחליף במהרה).

יש לבדוק שאין חתכים או חורים בצמיגים השונים וכמובן להקפיד על לחץ אוויר תקין, חשוב מאוד לבדוק את לחץ האוויר לפחות פעם בשבוע, כשהצמיג קר.

תאורה

בנוסף לבלמים ולצמיגים ישנה חשיבות רבה גם לתקינות מערכת התאורה של הרכב, שכן בחורף גם חובה על פי חוק להדליק את הפנסים בכל נסיעה וגם חשוב לעשות זאת כדי להתמודד טוב יותר עם תנאי מזג האוויר.

גם את המצבר חשוב לבדוק לפני תחילת החורף, וכן יש לוודא הימצאותם של כבלים בבגאז' על כל צרה שלא תבוא.

מגבים

במסגרת הכן רכבך לחורף יש לבדוק גם את המגבים ולוודא כי הם ערוכים למלא את תפקידם רב החשיבות – הבטחת שדה ראייה מקסימלי גם כשיורד גשם או כשכלי רכב אחרים מתיזים מים ובוץ על השמשות. לשם כך יש לבדוק את כמות הנוזל במיכל השטיפה וכן לבחון אם הקיץ לא הותיר את המגבים עצמם יבשים יתר על המידה ובלתי מתפקדים.

Rate this post