הסיטואציה הבאה אולי מוכרת לכם: הפקדתם את האוטו במוסך לא מוכר שמצאתם על הדרך, יצאתם עם חשבון מופקע ועם תקלה שחזרה על עצמה כעבור מספר ימים. בעצם סמכתם על מישהו שיבצע את העבודה, אבל בפועל – לא באמת קבלתם מענה לבעיה ושילמתם ביוקר.

הגיע הזמן למסור את הרכב למקום בו הוא יקבל יחס VIP. תדעו בדיוק על מה אתם משלמים ותוכלו לקבל טיפול מקצועי ולנסוע בראש שקט. אז איך מאתרים מוסך שיענה על הדרישות ויעמוד בסטנדרטים הגבוהים? לפניכם מספר שיקולים מרכזיים בבחירת מוסך. שלא תגידו – לא ידענו.

פועלים על פי חוק

הפרמטר המרכזי בבחירת מוסך הוא בחירת מוסך מורשה. הכוונה היא למוסך שנמצא תחת פיקוח של משרד התחבורה מבחינות רבות, כגון תקני בטיחות, תקני עבודה ותמחור הטיפולים השונים. באתר משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ניתן לאתר מוסך מורשה על פי סיווג גיאוגרפי. חשוב לדעת שהמוסכים השונים מאוגדים גם תחת איגוד המוסכים שהחברות באיגוד היא רק לאחר שכל חבר באיגוד (מוסך מורשה) עמד בתנאי הקבלה המחמירים של האיגוד.

תלוי ביבואן

קיימים מוסכי יבואן המכונים גם "מוסך מרכזי". הם מתמחים במתן שירות לרכבים של ייבואן רכב ספציפי. לרוב אלה מוסכים יחידים באזור ספציפי, כך שאין להם תחרות של מוסך יבואן אחר באותו אזור. מוסכים אלה עברו ביקורת אצל היבואן ונבחרו להעניק מטעמו שירותים וטיפולים המותאמים לרכבי היבואן או ליצרן. כלומר, לעובדי המוסך יש ידע ספציפי ברכבים ספציפיים, הם עוברים השתלמויות מקצועיות ועבודתם נעשית תחת ביקורת של היבואן על מנת שיוכלו לספק את השירות המקצועי המתמחה לאותה קבוצת רכבים מטעם היבואן.
עם זאת, לעיתים מוסכים אלה יקרים יותר ממוסכים אחרים שאינם מוסכי יבואן ויש לקחת זאת בחשבון. מצד שני, תוכלו לדעת לבטח שמדובר בחלקי חילוף מקוריים.

הלוקיישן קובע

מבחינת מיקום, רצוי שתמצאו מוסך שקרוב למקום מגוריכם או לפחות למקום העבודה. ברוב המקרים יהיה עליכם להשאיר את הרכב במוסך ולחזור יותר מאוחר באותו היום או למחרת לאסוף אותו. לכן, כדאי שתוכלו להגיע למוסך תוך זמן קצר, אם לא ברגל אז לפחות בנסיעה קצרה.

אין כמו המלצות

מתוך נבחרת המוסכים המורשים או מוסכי היבואן בוודאי תוכלו למצוא מוסך מומלץ. כלומר, מוסך שאספתם לגביו המלצות מאנשים שאתם מכירים, שקיבלו שירות מצוין והיו שבעי רצון מהטיפול ברכב. הם  יוכלו לספק לכם עדות חיובית ממקור ראשון. התייחסו גם לדירוגים, חוות דעת וביקורות במדיה החברתית שיוכלו לעזור לכם בבחירת מוסך מורשה מומלץ במקום מגוריכם. ניתן לחפש מוסך אמין גם דרך אינדקסים ברשת, כמו למשל אינדקס מוסכים ברחובות.

מוסכים באחריות

במקרים רבים חברת הביטוח בה הרכב שלכם מבוטח משתפת פעולה עם מוסכים באחריות. כלומר, ממליצה על מוסכים מסוימים למבוטחיה ומעניקה למבוטחים הטבות שונות שניתנות למימוש אך ורק באותם מוסכים שמופיעים באתר חברת הביטוח. כמו למשל, השתתפות עצמית מופחתת.
כדאי לבדוק את הנושא מול חברת הביטוח ולקבל המלצה על רשימת מוסכים באחריות ורשימת הטבות הכלולות בפנייה לאחד ממוסכים אלה.

כמה זה עולה לכם

נניח לרגע את נושא הביטוח וההטבות בצד. חשוב שתבדקו היטב מול המוסך את כל נושאי העלויות. איגוד המוסכים ממליץ על מספר דברים בתקשורת אפקטיבית מול מוסך: בדיקה מוקדמת של תעריף לשעה, בדיקת עלות בדיקה אם הטיפול לא יבוצע בסופו של דבר באותו המוסך ועוד.
כמו כן, כדאי לבצע תיאום ציפיות מו המוסך מראש ולבחון שיש פרטנר לדו שיח. למשל, שהמוסך יעדכן על עלות משוערת ויקבל אישור לפני ביצוע טיפול לאחר הבדיקה ואבחון התקלה וכדומה.

יש הרבה מוסכים בחוץ, אבל לא כל מוסך עונה על הקריטריונים. אל תתפשרו על איכות, מקצועיות ואמינות המוסך. לרכב שלכם מגיע הטוב ביותר.

5/5 - (1 vote)