על פי ההערכות, מרבית רכבי השטח בארץ משמשים לנהיגה על גבי כבישים סלולים. חלקם יורדים מפעם לפעם לאיזו דרך עפר חביבה, לא משהו יוצא מן הכלל. אבל ברור שתאוות השטח והרצון לנהיגה יותר מאתגרת עשויים להוביל אתכם למשהו אחר. אם אתם מתכננים טיול ג'יפים, אתם חייבים להיערך בהתאם. כאשר תכינו את רכבכם כמו שצריך וגם תיקחו את הציוד החיוני לדרך, טיול הג'יפים יהפוך לחוויה של ממש, בלי תקלות. הג'יפ לא יתקע. חווית הנהיגה והשטח תשתפר. הבטיחות תהיה גבוהה ולא תקלעו לבעיות.

שדרגו את חיית השטח שלכם

אם מארגנים טיול שטח שהוא לא באמת טיול שטח, הג'יפ שלכם יהיה בסדר גמור כפי שהוא. כלומר אם טיול עבורכם לוקח אתכם לנסיעה בשבילים שגם רכבים משפחתיים משתחלים אליהם בקלות, אתם לא צריכים לשדרת את "חיית השטח" שלכם. אבל אם אתם מתכננים טיול או אפילו מסע שטח של ממש, יהיה זה רעיון טוב לשדרג את הרכב. וכאשר אנו מדברים על שדרוג, אנו מדברים על תוספות. אך מעל לכל, וודאו שהרכב שלכם תקין ושכל מכלוליו שלמים ומתפקדים.

  • בלמי זעזועים – אם הג'יפ שלכם גורם לכם להרגיש כל טלטול קטן וכל ירידה מהכביש גורמת לכם להרגיש כאילו שאתם אוכלים חצץ, בחרו מתלים וקפיצים טובים יותר. מתלים הופכים גם נסיעה בדרך מטלטלת להרבה יותר נוחה. אבל חוץ מזה, הם גם מסייעים מעוד לעבירות וגם לבטיחות.
  • צמיגים לשטח – לעומת צמיגי כביש, צמיגים לשטח הם כבר אופרה אחרת. בצמיג שטח, גודל הצמיג נשאר זהה לצמיג המקורי, אך הוא בעל פרופיל שונה. חשוב לציין כי יש צמיגים משולבים, שנועדו להתאים הן לנהיגת כביש והן לנהיגת שטח. צמיגי שטח מספקים אחיזה הרבה יותר טובה בכל תנאי שטח (בנסיעה יבשה). אם מדובר בנסיעה בתוואי רטוב, בטיולי חורף או נחלים, יש בנמצא צמיגים שמתאימים לנסיעה מיטבית במים ובוץ.
  • לשמור על הבטן החשופה – אם הטיול הצפוי לוקח אתכם למסלול מאוד סלעי, עם המון שיפועי, עם סיכון לפגיעה בחלק התחתון של הרכב, אתם צריכים הגנה. יש מערכות מיגון לג'יפים ששומרות למשל על הצינורות, הגחון, ההילוכים, על הצמיג הנוסף, מיכלי הדלק וכדומה. חשוב לציין שאם מדובר בנסיעה על שבילים רגועים או דיונות חול, אין צורך במיגון מסורבל וכבד מדי.
  • פגושים וחילוץ – זהו רעיון טוב להשקיע גם בפגושים לשטח. פגוש קדמי מוסיף מיגון, הוא חזק בהרבה מהפגוש המקורי שעשוי יותר למטרות קישוט. בפגוש ראוי לשמו אפשר לשלב גם כננת, שמאפשרת לחלץ די בקלות גי'פ שנתקע. את וו הגרירה התואם, מקובל להתקין על גבי פגוש אחורי מיוחד.
  • פתרונות אחסון ואתם מסודרים – אם אתם לוקחים לטיול ציוד ופשוט דוחסים אותו לתא המטען, זה לא באמת נוח. טיפ מג'יפאים מנוסים – הכניסו לתא המטען או חברו לגג גגונים ותאי אחסון על בסיס מגירות. אפשרות אחרת – אם חסר מקום, מקמו על הגג תיק אחסון מיוחד שבו ניתן להטעין ציוד נוסף וכל מה שצריך. מבגדים וערכת קפה ועד לאוהל, מזרונים וציוד טיפוס.

הכנת הרכב ובדיקות של טרום יציאה לטיול

טיול בג'יפ וטלטולי השטח מחייבים יציאה לדרך בג'יפ בדוק ובמצב מעולה. מה שמומלץ לכם לעשות:

  • בדקו צינורות ורצועות שבלעדיהם מערכת הקירור לא תפעל היטב, האלטרנטור ישבות, משאבת המים לא תתפקד. שימו לב שכל הרצועות לא בלויות, לא יבשות ומחוברות היטב. אם צריך – מחליפים.
  • בדקו את מערכת החשמל, שימו לב שהמצברים נטענים היטב ולא מרוקנים. וודאו שהסטרטר מניע בקלות, ללא נוכחות של ריח חרוך. במידת הצורך, החליפו מצבר. כמו כן, אל תצאו לדרך בלי כבלים להנעה. גם אם הכל תקין, וודאו שהחיבורים מהודקים היטב. כך תמנעו קצרים והתנתקויות שונות שעלולות להתרחש בשטח.
  • שמן מים – בדקו את מדיד השמן. מחסור בשמן מזיק למנוע ובפרט בנסיעות קשות. נסיעה ללא די מים תביא לחימום המנוע, נזק לאטמים ואפשרות לתקלות נוספות עד כדי השבתת הג'יפ באמצע הטיול. שימו לב גם לשמן גיר.
  • צמיגים – וודאו שהצמיג הנוסף תקין ושלם. בדקו את כל הצמיגים בשבע עיניים והקפידו למלא לחץ אוויר כנדרש. שימו לב כי בנסיעת שטח, אפשר להפחית לחץ צמיגים לנסיעה נוחה ושיפור אחיזה.

 

Rate this post