טיול משפחתי עשוי להיות חוויה כיפית במיוחד, אבל באותה מידה הוא גם עלול להתפנצ'ר לנו אם לא נקפיד להכין את הרכב לקראתו, לקחת את כל מה שצריך לשטח ולדאוג למכונית גם בזמן הטיול. בעמוד זה תמצאו המלצות שיעזרו לכם להיערך באופן מושלם לכל טיול בשטח, לוודא שלקחתם כל מה שצריך ולסמן וי גם על כל הפעולות החשובות תוך כדי טיול.

מה כדאי לקחת לטיול משפחתי?

כמעט כל יציאה לטיול משפחתי מעלה התלבטות לא פשוטה: מצד אחד אנחנו אוהבים להיות מוכנים לכל תרחיש או אפשרות ורוצים לקחת איתנו כמה שיותר דברים, ומצד שני לא רוצים להיסחב עם יותר מדי ציוד ולא להעמיס את הרכב יתר על המידה. הפתרון לדילמה הוא לקחת את מה שבאמת נצטרך במהלך הטיול:

נשנושים

טיול תמיד מפעיל את בלוטות התיאבון של כולם, וכדאי שיהיו ברכב נשנושים – עם העדפה לאלה הבריאים שנוח לאכול אותם גם בנסיעה או בתנאי שטח, שמתאימים לטעם הספציפי של כל ילד ושלא עלולים להתקלקל בחום.

בגדים

גם כשמדובר בטיול בקיץ וגם כשמדובר בטיול בחורף, מזג האוויר אינו תמיד אחיד ועל כן כדאי להצטייד בביגוד קליל מצד אחד אבל גם כזה שיספק מענה אפקטיבי כשקר. עוד כדאי לקחת בחשבון שאם במהלך הנסיעה מופעל המזגן, הרכב עשוי להיות קר כך שכדאי שהשכבה הנוספת של הבגדים תהיה בהישג יד.

שעשועים

לכאורה בעידן הסמארטפונים והטאבלטים מספיק לוודא שהסוללה של כל המכשירים האלקטרוניים של הילדים מוטענת במלואה – אבל כדאי לנצל את הטיול המשפחתי גם לטובת פעילויות משותפות שונות מהרגיל, כולל במהלך הנסיעה (מה גם שאפילו סוללה מלאה לגמרי בתחילת היום תתרוקן מתישהו…)

בהתאם מומלץ לקחת משחקים שאפשר לשחק בהם גם ברכב נוסע או בתנאי שטח, או לתכנן משחקים מצחיקים וכיפיים שמתאימים לכל הגילאים. דרך נוספת ליצור אינטראקציות מעניינות במהלך טיול משפחתי היא ללמוד מעט אודות המקומות שבהם עוברים ולספר עליהם סיפורים בעלי ערך מוסף או אנקדוטות משעשעות. אפשר גם לבקש מהילדים, בהתאם לגילם, לעשות זאת.

תיק אישי לכל ילד

תיק אישי לכל ילד שבו הוא לוקח את הדברים שלו הוא דרך טובה לשמור על סדר וארגון וגם להרגיל את הילדים לאחריות ולקיחת חלק משמעותי בהיערכות המשפחתית.

ערכת עזרה ראשונה

פלסטרים בגדלים שונים, תחבושות אלסטיות, חומרי חיטוי (יוד, סביעור), ג'ל לניקוי ידיים, כדורים לשיכוך כאבים והורדת חום, תכשירים דוחי יתושים וחרקים ואלוורה להרגעת עור מגורה ימנעו עוגמות נפש. אם ישנם בני משפחה שסובלים מאלרגיה כלשהי, אל תשכחו תרופות מתאימות. כמו כן כדאי לקחת נייר טואלט ומטליות לחות, וכמובן שלא יוצאים מהבית בלי תכשירי הגנה מהשמש (גם בחורף).

איך לדאוג לרכב לקראת טיול משפחתי?

מרכיב חשוב אחר בהיערכות לטיול משפחתי הוא כאמור להכין את הרכב.

בדיקת מערכות חיוניות

תקלה מכל סוג שהוא במהלך הנסיעה תשבש מן הסתם את התוכניות שלנו ותוביל לעוגמת נפש של ממש. בהתאם אם אתם לא משוכנעים לחלוטין שכל המערכות החיוניות תקינות לגמרי, כדאי להגיע למוסך מוסמך שיבדוק באופן מקצועי את הבלמים, את המצבר, את כל הנוזלים הרלוונטיים (נוזל בלמים, שמן מנוע, נוזל קירור, נוזל גיר ועוד) ואת ההיגוי. תקלות נוטות להתרחש דווקא בזמן ובמקום הכי לא מתאימים, וכדי לצאת לדרך בראש שקט מומלצת הבדיקה המקצועית.

צמיגים

דגש חשוב במיוחד הוא מצבם של הצמיגים. גם בשגרה מומלץ לבחון אותם לפחות אחת לשבוע, וכן למלא בהם אוויר בתדירות זו – ובפרט חובה לוודא שהצמיג לא שחוק, יבש או סדוק ושלחץ האוויר הוא זה המומלץ על-ידי יצרנית הרכב. בכל מקרה של ספק יש להגיע לפנצ'ריה מוסמכת ובכל מקרה חובה לוודא שהצמיג הרזרבי תקין ושכל הציוד הרלוונטי (ג'ק, מפתח גלגלים וכו') נמצא ברכב – אלא אם כן יש לכם צמיגי אל תקר, כמובן.

לרוקן את תא המטען

על-מנת שיהיה לכם מספיק מקום לקחת את כל הציוד הדרוש לטיול, כדאי לעבור על תא המטען ולרוקן אותו מחפצים שאינם הכרחיים. זוהי גם הזדמנות טובה לעשות בו סדר באופן כללי.

מסמכים חשובים

מרכיב נוסף בהיערכות לטיול משפחתי היא לוודא שברכב ישנם כל המסמכים שעשויים להיות חיוניים – רישיונות, ביטוחים, פרטי יצירת קשר עם חברת שירותי דרך במסגרת הביטוח וכו'.

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:
השוואת מחירי צמיגים
איך לבחור צמיגים חדשים לרכב
נהיגה ברכב שאינם מורגלים בו

Rate this post