המותגים המובילים

המותגים המובילים: צמיגי מישלין, ברידג'סטון, דנלופ, גודייר והנקוק

ג'ון דנלופ הוא זה שרשם את הפטנט על צמיג פנאומטי, והצמיגים שמייצרת החברה הנקראת על שמו נחשבים איכותיים במיוחד; צמיגי מישלין – תוצרת החברה הנקראת על שם שני אחים צרפתיים שהיו הראשונים לייצר צמיג צרפתי שניתן לתקנו בקלות כשהוא מתפנצ'ר – נמכרים בהמוניהם בכל רחבי העולם וגם הם נתפשים כמשובחים ביותר; ברידג'סטון הוא תאגיד יפני ענק שהעסיק נכון לשנת 2011 קרוב ל-140,000 עובדים; גודייר היא חברה אמריקאית חדשנית והנקוק היא אחת החברות בעלות קצב הצמיחה הגדול ביותר בעולם הצמיגים – אילו צמיגים כדאי לרכוש כשאלה הקיימים מתבלים? בואו להכיר את המותגים המובילים.

צמיגי מישלין

צמיגי מישלין הם הבחירה הטבעית של כל מי שחדשנות חשובה לו. מדי שנה משקיעה החברה – שנוסדה בצרפת בשלהי המאה ה- 19 – סכומי עתק בפיתוח צמיגים משופרים, עמידים יותר, חסכוניים יותר מבחינת צריכת הדלק ובאופן כללי כאלה שגם אם הם מעט יקרים, הרי שבמבחן העלות-תועלת אין ספק שמדובר באחת האופציות המשתלמות ביותר.

בנוסף להיותם של צמיגי מישלין ידידותיים לסביבה (בזכות צריכת הדלק הנמוכה ובעקבותיה פליטת פחמן דו חמצני נמוכה, תוצאה של חיכוך מועט יותר עם הכביש) הם גם בטיחותיים יותר בזכות אחיזת הכביש הטובה שלהם ומרחק הבלימה הקצר שהם מבטיחים.

צמיגי ברידג'סטון

התאגיד היפני הוא המתחרה הבולט של צמיגי מישלין על ליבם של בעלי הרכב. ברידג'סטון מפעילה מרכזי ייצור ופיתוח בכ- 25 מדינות, אבל הלב שלה נמצא ביפן – עובדה המבטיחה רמה גבוהה במיוחד של כל אחד ממוצריה.

בדומה לצמיגי מישלין, גם ברידג'סטון מספקת צמיגים למכוניות מרוץ ואופנועי מרוץ, ונהגים אגדיים דוגמת מיכאל שומאכר ורוכב האופנוע ולנטינו רוסי עשו שימוש בצמיגי החברה.

צמיגי גודייר

צ'רלס גודייר אחראי לפיתוח אחת הטכניקות החשובות ביותר לעיבוד גומי – גיפור. בזכות טכניקה זו נמנעה התופעה של פגיעה בגומי בעקבות שינויי מזג האוויר (קור היה שובר אותו וחום היה ממיס אותו). היצירה של גומי שאינו משנה את צורתו ב- 1839 (השנה בה רשם גודייר את הפטנט) אפשרה למעשה את פיתוח הצמיג לקראת סוף אותה מאה.

צמיגי גודייר נקראים על שם אותו ממציא חשוב, והחברה מתאפיינת גם בימינו בחדשנות – למשל, מערכת מיוחדת שמאפשרת לנהוג בבטחה ברכב שאחד מצמיגיו התפנצ'ר.

צמיגי הנקוק

צמיגי הנקוק אולי פחות מפורסמים מצמיגי מישלין או מאלה של ברידג'סטון, אבל בסין למשל הם מהווים את האופציה הפופולרית ביותר וגם באנגליה מדובר בלהיט של ממש.

החברה הקוריאנית, שכמו תאגידים אחרים שצמחו במדינה החרוצה והשאפתנית, מציבה לעצמה כל העת יעדים חדשים וכובשת עוד ועוד שווקים מדי שנה. מחירי הצמיגים של הנקוק זולים יחסית ומאחר שמדובר גם באופציה איכותית, הרי שמדובר בסך הכל בעסקה משתלמת.

צמיגי דנלופ

דנלופ הייתה למעשה החברה הראשונה בעולם שייצרה צמיגים, אבל המוניטין הגבוה של דנלופ נשען לא רק על הבכורה אלא גם על מסורת ארוכת שנים של מצוינות, ולא בכדי צמיגי דנלופ הם הבחירה של יצרני רכב מהמובילים בעולם.

3.5/5 - (6 votes)