השוואת מחירי צמיגים

    השוואת מחירי צמיגים

    השוואת מחירי צמיגים היא הדרך הנכונה לרכוש צמיגים לרכב, אבל במקביל חשוב להבין שישנם פרמטרים נוספים אותם יש לבחון ולא לבחור אוטומטית בצמיגים הזולים ביותר.

    בישראל, כך על פי ההערכות המקובלות בענף, נמכרים מדי שנה למעלה מ- 2.5 מיליון צמיגים של כ- 80 מותגים שונים, כשביניהם מוצריה של יצרנית הצמיגים היחידה בארץ אליאנס (חלק מקווי הייצור נמצאים בהודו, ואילו הצמיגים המתקדמים והמתוחכמים יותר מיוצרים בישראל). בשנת 2013, אגב, נרכשו 77% ממניות החברה על ידי קרן השקעות זרה תמורת חצי מיליארד דולר!

    הסכומים הגבוהים בענף הצמיגים ומספרם הרב של המותגים, היבואנים והמשווקים מביאים לכך שמנעד המחירים רחב למדי, כשעלותו של זוג צמיגים ממוצע היא כמה מאות שקלים – ועל כן חשוב במיוחד לבצע השוואת מחירי צמיגים כשרוכשים חדשים (חשוב לדעת שעל פי תקנה שהועברה בשנת 2010 ע"י שר התחבורה דאז ישראל כץ, אסור למכור או להתקין צמיגים משומשים בני שנתיים ומעלה).

    השוואת מחירים צמיגים

    חייבת להתבצע באופן מושכל: ראשית, אין טעם להשוות בין מחירי צמיגים מתוצרת מישלן, לדוגמה, או דנלופ, למחירי צמיגי חברה סינית אלמונית – פערי האיכות הם כה דרמטיים עד שהשוואת מחירים בין שתי אופציות מנוגדות שכאלה משולה להשוואת מחירים בין מכונית לעגלה עם סוסה. צמיגים איכותיים הם אמנם יקרים יותר אבל לא רק שהם נשחקים לאט יותר ועל כן משמשים את בעליהם לפרקי זמן ארוכים יותר אלא שהם גם מבטיחים את ביטחונם של הנוסעים ברכב, בעוד שצמיגים זולים עלולים לגרום לתאונות (מעת לעת מגלים פקחי אגף הרכב במשרד התחבורה צמיגים פסולים, ויבואניהם נדרשים להשמידם או להחזירם לארץ המוצא שלהם. למרבה הצער, עקב מצוקת כוח אדם, בכל זאת מסתננים לארץ צמיגים מאיכות נחותה במיוחד).

    מרכיב נוסף שיש לקחת בחשבון כשמבצעים השוואת מחירים צמיגים הוא גילו של כל צמיג וצמיג. את הגיל ניתן לחשב באמצעות 4 ספרות המצוינות על דופן הצמיג (2 ספרות לשנת הייצור ו-2 ספרות שהן מספר השבוע המדויק באותה שנה) ובכל מקרה חובה לציין את גיל הצמיג על חשבונית הקנייה. צמיג מעט זול יותר אך "קשיש" יותר הוא קנייה פחות משתלמת, שכן גם צמיג ששכב במחסן סובל מבלאי מסוים (עקב התייבשות) ועל כן ישמש את בעליו לפרק זמן קצר יותר.

    לצד היצרן וגיל הצמיג, חשוב מאוד לוודא בעת השוואת מחירי צמיגים כי מושווים מחיריהם של צמיגים שאכן מתאימים לרכב הספציפי שלכם מבחינת המידות והייעוד. עוד חשוב להקפיד על התקנה אך ורק אצל איש מקצוע מנוסה בעל אישור ממשרד התחבורה, לדרוש אחריות (על פי תקנות משרד התחבורה, רשאי כל מי שרכש צמיגים ואינו מרוצה מהם לפנות ללא תשלום לטכניון או למכון התקנים, ועל פי בדיקתם לממש את האחריות) וכן לקבל חשבונית.